Search

Kaunastic. Portugališkas Kaunas

Šį kartą ne tolimasis užsienis, o ganėtinai artimas, bet ne taip dažnai mūsų aplankomas Kaunas. Dirbame tokius jau darbus, kad toli gražu ne visi savaitgaliai yra mūsų laisvadieniai, todėl numatę vieną laisvesnį nusprendėme Vilniuje (čia gyvename) nepasilikti.

Transportas

Savo automobilį turime, iki Kauno tik 100 kilometrų, bet vairuoti noro neturėjom.

Traukiniu Kauną pasiekti ne tik patogu ir greita (dėl dviaukščių traukinių su wifi), bet ir nebrangu. Bilietais pasirūpinome iš anksto ir iš karto į abi puses. Dviese sumokame 22 eurus ir per valandą pasiekiame laikinąją sostinę neieškodami laisvos parkingo vietos. Easy.

Kodėl Kaunas?

Nemeluosim, tačiau kaip ir daugelis jaunų vilniečių buvome „nurašę“ antrą pagal dydį Lietuvos miestą. Atrodė, kad ten be Kauno “Žalgirio” varžybų, Laisvės Alėjos ar Tado Ivanausko muziejaus nebus ką veikti. Suplanavę maršruto iš anksto nebuvome – tai padarėme traukinyje pakeliui į Kauną.

Kaip keliauti po Kauną?

Čia, skirtingai nei Vilniuje, vis dar nepanaikintos “maršrutkės”, kursuoja autobusai, troleibusai ir yra tikrai nebrangus taksi.

Mes, įpratę pasivaikščioti, taip ir pravaikščiojom tas abi dienas. Nuo traukinių stoties per 20 minučių atsidūrėme Laisvės alėjoje.

Ką nuveikėm ir ko paragavom?

Pirmoji diena buvo gana aktyvi. Iš traukinių stoties nužingsniavom tiesiai į Laisvės alėję ir čia iš karto prisėdom puodeliui kavos „Knygų ministerijoje“. Must visit tiems, kas mėgsta knygas ir akis paganyti (Linos kava atšalo kol apžiūrėjo viską). Labai puikus knygų pasirinkimas, daug įvairių kitų dalykėlių – užrašų knygelių, tote bags, atvirukų ir gražių dalykų.

Toliau žingsniuojam alėja – dairomės kur užsukti. Opa – reikia deserto. Visai netoli Knygų ministerijos yra portugališka kepyklėlė Nata box – puikūs pastel de nata, prižadam.

Alėja ilga, oras gražus, mieste pilna žmonių – einam ir šypsomės, panašu nusimato įdomus savaitgalis. Galbūt nesame super dideli muziejų gerbėjai, bet vis kurį aplankom. Pasidairę po Kauno Prezidentūros kiemelį nusprendėm kad ir į patį muziejų užeisim. Įdomūs tie prezidentai ir Tarpukario laikotarpis.

Po muziejaus ėjom bruncho į Hop Doc – atrodo visko užsisakėm, ir benediktų, ir blynelių. Stipru!

Kai trumpam pasijauti kaip Portugalijoje

Kaune yra du veikiantys funikulieriai. Vienas iš jų – kitas mūsų tikslas po bruncho – Aleksoto funikulierius (pakilimo kaina – 0,58 eur). Trumpas tas pakylimas, bet kiek džiaugsmo. Pakylame į apžvalgos aikštelę, nuo kurios matosi visa Kauno senamiesčio panorama.

Ir iš tiesų galvoj vis išlenda prisiminimai iš pasivaikščiojimų Lisabonoje. Pastel de nata, tada pakylimas funikulieriumi, net visi tiltai visi per Nemuną!

Aviacijos ir Retroautomobilių muziejai

Funikulieriumi žemyn nusprendėme nesileisti, o leisti sau paklaidžioti užmiestyje, toliau nuo centro. Tikslas – Aviacijos muziejus. Bet pakeliui randam ir retromobilių muziejų. Nors buvo šeštadienio popietė ir tai buvo vienintelė diena kai jis atviras lankytojams, durys buvo užrakintos, nebeprisibeldėm. Bet nemažiau įdomi ir lauko ekspozicija.

Toliau žingsniavom iki Aviacijos muziejaus. Šiek tiek užtrukom – labai ilga tiesioji. Įdomus muziejus (bilietas – 1,6 eur) – gana didelė akspozicija ir viduje, ir lauke, restauruoti lėktuvai – yra kur pasidairyti.

Kad jau pasivaikščiot, tai tik rimtai – sugebėjom nužingsniuoti per visą industrinį rajoną iki VDU botanikos sodo trumpai pertraukėlei ir poilsiui. Ne tas metų laikas kai viskas žydi, bet parkas puikiai tvarkomas. Tiesa, įėjimas į parką – 2 eurai.

Po beveik 15 kilometrų pasivaikščiojimo grįžom į senamiestį vakarienės. Visiškai neatsitiktinai rinkomės barą Klimas. Mes irgi Klimai. Šonkauliukų gavom vieną porciją dovanų. Great Success.

Kauno Kino teatrai ir (dar vienas) funikulierius

Sekmadienis be bruncho ne sekmadienis. Labai norėjom paragauti dar vienos vietos, tai pusryčiams nužygiavom tiesiai į Uoksą. Buvom pirmieji ankstyvieji pusryčiautojai, greitai ir skaniai pavalgėme.

Kaune lankėmes tuo metu, kai visi kraustėsi iš proto dėl „Kino pavasario“. Į filmą nenuėjome, bet sudalyvavom ekskursijoje po senuosius Kauno kino teatrus. Tokias pažintines ekskursijas po įvairiausias Kauno vietas nuolatos organizuoja Ekskursas. Daug neatrastų vietų, daug dar negirdėtų istorijų. Labai rekomenduojam!

Pasivaikščiojimo po tarpukario kino teatrus metu kilome ir dar vienu funikulieriumi – į Žaliakalnį (pakilimo kaina – 0,3 eur). Tai pats seniausias funikulierius Lietuvoje ir vienas seniausių visoje Europoje.

Savaitgalis Kaune baigėsi kakava ir bandelėmis „Motiejaus kepyklėlėj“.

Gražus tas Kaunas – yra labai daug ką pamatyti, labai daug vietų išragauti ir daug parkų apeiti. Po pirmos dienos vis nepaliko mintis, kad tai mažoji Portugalija Lietuvoje. 2022 Kaunas bus Europos kultūros sostinė – jau dabar tam aktyviai ruošiais, tai manau su kiekvienais metais, o gal net greičiau su kiekvienu mėnesiu veiksmo ir renginių Kaune tik daugės.

Savaitgalis tikrai buvo #kaunastic!

L + T

Write a response

Parašykite komentarą

traveloffin © Copyright 2022. All rights reserved.