Search

Kas gali nutikti per metus. 2021

Geras trečdalis 2021-ųjų metų ir vėl nutiko griežtame karantine, bet kita pusė buvo bandymas grįžti į kiek tai galima pavadinti new normal gyvenimą. Grįžo kelionės, nutiko savanorystė, nemažai online susitikimų ir renginių, nauji projektai, daug pasivaikščiojimų, būta ir nemažai atsisveikinimų.

Šią apžvalgą sėdu rašyti paraleliai scrolindama nuotraukas nuo pat metų pradžios. Ir jeigu pradžioje kartais atrodo, kad neturėsiu ką papasakoti, nes daug karantino, tai peržiūrėjus nuotraukas dar kartą įsitikinau, kad tikrai a lot can happen in a year.

Jeigu tau įdomi „a lot can happen in a year“ serija – dar yra 3 dalys iš 2018, 2019 ir 2020. Let’s camon.

KELIONĖS UŽ LIETUVOS RIBŲ

Pradėkim nuo kelionių į užsienį. O jų šiais metais visai nutiko ir pavyko! Pirmoji kelionė po pusantrų metų skrydžių pertraukos buvo į Madridą birželio pabaigoje. Kelionė į Madridą buvo mano vienas didžiausių norų 2021 metais, nes praėjo lygiai 10 metų, kai paskutinį kartą ten buvau, tai yra pusę metų gyvenau mokydamasi pagal Erasmus mainų programą.

Myliu Madridą, labai. Dar kartą tai pasitvirtinau. Man ten kažkas labai artima, jauku, o ir pasikartojau ispanų kalbos žinias. Tikiuosi daugiau nebetempsiu 10 metų, kad vėl ten grįžčiau. Buvo daug skanaus maisto, daug pasivaikščiojimų, daug karščio, T. gimtadienis ir daug laiko tik dviese. Pažadu, bus atskiras straipsnis apie šį miestą.

Kita kelionė rugpjūčio mėnesį buvo į Vieną, Austriją + Budapeštą, Vengriją. Austrijoje jau tradiciškai lankėme draugus. Kadangi Budapeštas labai netoli, nusprendėme pabėgti iš Vienos kelioms dienoms. Man tai buvo pirmas kartas Budapešte ir su malonumu dar grįžčiau, nes taip ir neapsilankiau terminiuose baseinuose. Bet buvo daug vaikščiota ir Dunojum laivu prasiplaukta.

Spalio viduryje iškeliavome savaitei į Italiją. Lankėmės trijuose miestuose, ir tarp jų keliavome greitaisias traukiniais. Maršrutas: Venecija – Florencija – Roma. Roma – pirmasis miestas, kuriame lankėmės prieš 7 metus kaip pora, tad irgi buvo nostalgiškas sugrįžimas. O vienas didesnių kelionės highlight‘ų – apsilankymas pas Dario Cecchini jo Officina della Bistecca. Apie Dario galite pasižiūrėti visą seriją Chefs Table S06 E02 Netflixe.

Na ir gruodį, prieš pat Kalėdas, su mašina suvažinėjome iki Varšuvos. Pasivaikščiojome, pasižiūrėjome kaip šventėms pasipuošė miestas, apsilankėme Koperniko muziejuje, paragavome zapekankų ir parriedėjome į Vilnių.

KELIONĖS IR PATIRTYS LIETUVOJE

Nežinau ar galima tai pavadinti kelione, labiau gal solo worcation’u Druskininkuose. Norėjosi pakeisti darbinę-naminę aplinką, tad išbandžiau Druskininkuose naujai atsidariusį TechSpa. Aplinka darbui įkvepianti, rami, o po darbų yra daug vietos kur galvą pravėdinti arba iki spa nušliaužti.

Su draugių būreliu pavasarį išbandėm žolinėjimą – pažindinomės su flora Panerių miškuose, o vasarą aplankėme žirgyną ir ramiai prasijojome Anykščių miškais.

Tradicijos nelaužome ir vėl rudenį porai savaičių iškeliavom į Nidą, šį kartą rugsėjo pabaigoje. Tai kaip visada, magic. Džiugino saulė, pasivaikščiojimai pajūriu ir miškais.

DARBAI

Čia gal ir daugiausiai pokyčių. Nuo vasaros pilnu etatu freelancin’u. Vasara buvo itin darbinga, teko prisidėti prie Work in Lithuania projekto įgyvendinimo, viena koja su kai kuriais darbais likau ir Downtown food hall‘e. Buvo ir nepavykusių bandymų, supratimų kad “čia ne man”, ir pasimetimo ir nerimo.

Rudenį, lapkričio mėnesį, kartu su T. padirbėjome ir padėjome atidaryti naują street food‘o restoranėlį „Dešrainė“. Mūsų meilė Vienai persikėlė dešrų pavidalu į Vilnių!

Buvo tikriausiai pirmi metai, kai mano prieššventinis laikotarpis buvo itin ramus. T., žinoma, pats intensyviausias su daugybe kalėdinių renginių.

KASDIENOS DŽIAUGSMAI

Nepamirštam pasidžiuagti didesniais nutikimais ar nusivylimais, bet maži kasdieniai džiaugsmai dažniausiai lieka kaip regular gyvenimas, aka buitis. O jos aš savo galerijoj radau daug. 2021’aisiais metais kaip niekada daug praleidau namų erdvėje, tad daug mažų stebuklų vyko čia – ypač džiugino sodas, besiskleidžiantys žiedai, išdygusios cukinijos ir suraudonavusios aguonos.

SAVANORYSTĖ

2020 rudenį, po atrankų ir mokymų tapau organizacijos „Niekieno vaikai“ savanore. Teko laukti pusmetį, kol pavyko pirmą kartą savanoriauti ligoninėje. Dėka savanorystės, turėjau galimybę pakankamai anksti gauti pirmuosius skiepus nuo COVID, ir jau kovo mėnesį galėjau realiai savanoriauti ligoninėje.

Pirmoji savanorystė tikriausia visada liks atmintyje. Naktį prieš sunkiau miegojau, labai laukiau, iš jaudulio atrodė visa šlapia nuo prakaito atėjau pas neišnešiotukę. Per pavasarį, vasarą ir rudenį teko savanoriauti ir prie daugiau kūdikių, ir prie paauglių. Buvo visko, ir sunkiau, ir lengviau, bet tęsiu šitą kelionę ir ateinančiais metais.

ATSISVEIKINIMAI

Šiais metais nutiko nemažai atsisveikinimų. Šioje skiltyje neišsiplėsiu, bet 2021 metais išėjo mūsų dvi senjorės – balandį atsisveikinimo su Juki, o rugsėjį su Močiute.

Čia dar pridėsiu vieną atsisveikinimą – su akiniais. Rugsėjo mėnesį pasidariau regos korekcijos operaciją ir akinius padėjau į stalčių.

KNYGOS

Skaičiau nemažai ir lėtai. Išsikeltas tikslas šiais metais buvo toks pats, kaip ir 2020. Nesinori daryti lenktynių, žinau kad skaitau lėtai, todėl suvokdama kiek galiu perskaityti, apsiribojau su 25 knygų tikslu. Jis negąsdino, o kaip tik skatino rinktis knygą vietoj pascrolinimo vakarais.

Kaip visuomet, maišiau elektronines knygas su popierinėmis, kaip ką patogiau buvo skaityti namie ir kelionėse. Skaičiau angliškai, lietuviškai, sąraše yra ir viena audio knyga – klausiau po akių operacijos. Mano skaitinių vertinimai ir mini apžvalgos – mano IG highlightuose ’21 skaitau arba goodreadsuose.

Jeigu reiktų išsirinkti pačią pačiausią iš šių metų skaitytų, tai net nežinau ar turiu. Šiais metais pirkau mažiau naujų knygų ir skaičiau seniai ar ne taip seniai įsigytas, bet laukiančias savo eilės. Buvo ir klasikos, ir grožinės, ir sci-fi, ir detektyvų, ir lietuvių autorių. Bet atradimas, besitęsiantis nuo 2020 metų – Olga Tokarczuk, o ilgai lentynose užsigulėjęs ir atrastas po kelių metų – Jose Saramago.

Įdomu atsigręžti į praėjusius metus, bet dar įdomiau laukti ir planuotis naujus ateinančius. Žiūrėsim, kiek planų grius, kiek keisis, kiek įgyvendinsim ir kiek neįvyks. Dėkojam už viską kas buvo ir laukiam ką susikursim ir ką atneš nauji!